Min passion...

Min passion är att sy lapptäcken och under en period av mitt liv sydde jag alla lediga stunder på dynet. När jag gick och väntade på min diskbråcksoperation och sov knappt någonting, sydde jag alla vakna timmar (ca 23tim/dag under den perioden). Symaskinen stod på köksbänken (kunde inte sitta!) strykbrädan stod mitt på golvet dygnet runt och köket var fullt av tyger, till Shirin's stora förtret. Oftast var hon intresserad av vad jag gjorde och var mycket berömmande, men ibland fanns det inte ens plats att sitta ner och äta så jag kan förstå att min hobby var påfrestande ibland.

När jag kom hem efter operationen hade min lust att sy bara försvunnit, så till den grad att jag packade ihop symaskinen, packade ner alla mina tyger och har inte ens tittat på dem sedan dess. Nu har det gått över 5 år sedan.....

För några veckor sedan undrade Shirin om jag inte kunde fota av en del av mina alster (eller de jag har kvar - för jag har gett bort ganska många saker i present, bl a babyfiltar och vägghängen) så att det finns bilder till eftervärlden - och det har jag funderat på, börjat plocka fram, tittat på mina tyger, planerat att ta tillbaka min symaskin som är utlånad sedan 3 år tillbaka, förra veckan har jag tittat på lapptäckskurser och IDAG fick jag lust att fota. Nu är det inte långt kvar tills jag "är igång igen" på allvar. Tror Shirin visste att jag skulle nappa och må bra utav det - tack gumman!

Med risk för att tråka ut er - här kommer bilder på några av mina verk.

Vägghänge som jag gett till brorsan med familj föreställande alla i familjen (katter)




och nedan följer de som jag har kvar här hemma....









Ovan: mitt första försök - fick lära mig 6 olika rutor....








Tack för att Ni orkade scrolla ner hit :)


Kommentarer
Postat av: shiirii

Jag väntar fortfarande på mitt sängöverkast :P

Har gjort det i många år nu ;)

2009-09-20 @ 16:51:42
URL: http://shiirii.blogg.se/
Postat av: IRINI

Du är helt sjukt duktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-22 @ 19:59:10
URL: http://mythoughtsmyart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0