Feel good

The Ugly Truth är en riktig "feel good" film som jag bjöd mig själv på igår. 


Under veckan har jag lyckats gå 75.117 steg och hålla mina mål på ITRIM denna första vecka (pulver shakes och pulver soppa, fyra ggr om dagen). 11 veckor kvar vad gäller bara "pulver" och första invägningen sker imorgon. Förväntar mig inte att mycket ska ha hänt på viktfronten denna första vecka, men känner redan nu, efter att ha kommit hem från ITRIM gymmet att jag orkar mer än när jag gjorde min hälsoanalys i måndags.

För att inte göra er alldeles konfysa, så håller jag på med två saker på en gång (inte helt olikt mig, fnisss...), det ena är att delta i en steg tävling på jobbet trampa.se samtidigt som jag anmält mig till ITRIM. Anmälan är bindande i ett år!! och man träffar sin grupp varannan måndag under hela året. Varför gör jag då detta, ja inte enbart för viktens skull, utan för konditionen, för att få bättre matvanor, konsumera mindre alkohol och för att komma in i mina kläder igen! Bonus är att man får en massa nya bekantskaper på köpet!

På trampa.se ska jag gå minist 10.000 steg om dagen och tävlingen går ut på att ta sig från Malmö till Berlin på 60 dagar. meningen är väl att man ska skaffa sig goda vanor och fortsätta med stegräkningen även efter att man kommit fram till Berlin. Att gå av en station tidigare både på väg till jobbat och hem blir nästan 10.000 steg, och är så lätt, varför har jag inte gjort detta tidigare?

Mina "uppsatta" mål på ITRIM under de första 10 veckorna ser ut så här:

- gå 10.000 steg om dagen
- gå på gymmet 2 gånger i veckan
- dricka 2 liter vatten om dagen
- äta regelbundet - alltså 4 ggr om dagen, i 4 timmars intervaller
- vara alkoholfri

..... så de steg jag går varje dag kan användas på trampa.se också.... fuskigt, nää inte alls!, och mina gympa pass kan också användas där. T ex. imorse så gjorde jag ett aerobics pass på 30 minuter = 4500 steg på trampa.se

Håller tummarna för mig själv !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0