James....

James har fått mig att öppna upp mina fotoalbum...

.........och e-mailen, ja den kan vänta..............

Städningen idag har fått mig att öppna upp en låda med foton från förr... och som damp ner före jul, och stått här på köksbänken sedan dess. Det är min Mosters dotter, min "amerikanska" kusin  som nyligen flyttat till Florida och ville rensa ut i sina och sina skåp.

Om man, som jag just nu, hittat ett foto på min mamma från 1951 (som jag aldrig sett förut) och en inbjudan till bröllop mellan mina föräldrar... ja då får allt annat vänta! Tycker Ni inte det?



...min morfar gick bort innan min mamma gifte sig... om Ni undrar varför det står MRS inbjuder. Men varför står det inget årtal?.. hmmm....dom träffades i Rio de Janeiro, på Copacabana (en berömd strand, ej att förväxlas med stranden i Magaluf eller Palma Nova eller Gran Canaria -ok!), så på nästa foto står det: Gene in Fenwick  (döpt till Geneva - min mamsen) 1951 - så då var det väl det året de gifte sig, annars skulle hon inte ha varit i USA - dom gifte sig i USA. Så här såg min vackra mamsen ut då!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0