Gäster...

Utländska gäster kommer imorgon och stannar i 4 dagar, så idag blev städningen äntligen av här hemma. Jag brukar undvika att städa, med åren så är det liksom inte lika intressant. Förr i tiden var det alltid städning på lördagarna, men någonstans på vägen tröttnade jag, tror det var när jag flyttade ifrån villa till lägenhet sommaren 2005.

Flytten trivdes varken jag eller James med, James blev av med sin trädgård och jag med för den delen - och balkong är ju inte samma sak, och dessutom var James höjdrädd, så det var inte bra med en glasad balkong, James satt oftast på balkongdörrskarmen, eller som mest alldeles intill för att kunna ligga i solen, om den tittade fram. I och med flytten blev det kortare resväg till jobbet och mindre att städa, fast det inte var anledningen att flytta. Jag trodde jag skulle få mer tid över för mig själv och James och vi skulle gå dagliga promenader runt Trekantssjön....ja, så blev det ju inte precis. Jag tycker jag har mindre och mindre tid för mig själv.... för varje år som går.

Nu när städningen är över för denna gång så är det med mycket vemod det har skett, då många spår av James har städats bort. Alla pellets som han kunde få i öronpälsen och drälla runt hela lägenheten och så förståss hans päls som låg i små välordnade tussar. Sprang man för att svara i telefon kunde "en tuss" rulla ut från under en byrå el. dylikt, nu är dom borta, i alla fall dom största - uppätna av dammsugaren - så det är med ett visst vemod jag känt mig tvungen att städa idag.

Letade efter en bild på James i albumen, men det verkar vara välstädat där också - Shirin har du tagit ut alla till dig själv,? det var många tomma plast fickor såg jag?&%¤#%&

Hittade till sist denna...... på lilla Gose.


Kommentarer
Postat av: shiirii

jag saknar honom också mamma..

2009-03-18 @ 01:39:36
URL: http://shiirii.blogg.se/
Postat av: Nina

Vackra lilla James, sååååå söt. Kramis Nina

2009-03-18 @ 14:03:29
Postat av: Bella

Usch, jag måste oxå städa... det är bra med gäster ibland, för då måste man verkligen städa! :)

2009-03-21 @ 08:54:59
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg
Postat av: Roger

Alla människor bär på en spännande historia värd att berättas. Känns i allra högsta grad intressant om det du berättar om din bakgrund.

2009-03-22 @ 08:40:48
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0