Det kom ett mail idag...

men mailet var inte till mig. Mailet kom från min son i Australien  - och mailet var ställt till:

" Attention: James

Hello!

James I am very sorry to hear about your condition and the fact that you are leaving us. We will miss you a lot, and I have not forgotten our friendship, I was always on your side no matter what! We had our nice dinners and watched Scarface and Sharukh Khan movies together and do you remember when I used to give you showers and put Armani perfume on you and make your hair like Elvis?

I am sure you will meet a lof of your new friends up there, but do not forget that I am your best friend. I used to take you out in the nights for long walks and run with you, we had great fun, and do you remember when I used to drive the car and you used to sit in my lap and once when the police was passing by, you hid under my shirt!

...and do you remember that you used to help me chat with girls. I was not that confident then, so you would put in a little word for me!

Well I just wanted to say that I am crying and I thought I would write an e-mail to you, I hope someone will have time to translate it for you.

I love you!!!

Give my regards to the Dogfather! "

- skrivet av min son 23 år, och Shirin's bror....

så sött! - och för oss som känner Yamin så gör han allt på sitt eget sätt alltid ... men med ett genuint och stort hjärta, även om allt inte var enligt "regelboken" om hur man ska bete sig med hundar. De hade nog sin "egen" relation - och James var ALDRIG ledsen över att se Yamin, snarare "överglad" - så dom måste ha haft det super ihop! Det är först nu man förstår det! och det var löjligt att förfasa sig över att hunden satt vid vardagsrumsbordet och fick äta entrecote! - luktade 1 liter parfym, och var ute till sent på nätterna - inte rubbades hans sovrutin för det - dom hade nog hur kul som helst - men det förstår man först nu!

James har haft super duper kul med båda mina barn - och jag, fast jag är gammal, har också skämt bort honom, kastat boll i timmar, gått ut mitt i natten om det var vad han ville, gett honom kroppsmassage, och kliat honom över hela kroppen, speciellt där han själv inte kommer åt (ansikte bl a),  legat på golvet med honom när han sover, och klappat honom över huvudet, tagit hem en lax och skagenröra wraps från kaféet - för det var hans favorit (han har nog varit en katt i tidiagre liv!).

Det är svårt att föreställa sig ett liv utan honom... för han é ju fortfarande här... men när Shirin och jag dansade i vardagsrummet nyss - sa Shirin, förr i tiden ville han alltid vara med och dansa med oss, nu låg James i djup sömn, å ja, det är dags att "vår guldpojke" får dansa på molnen med andra hundar och harar - kanske träffa mormor och morfar oxå! Mormor älskade hundar.... hon väntar nog på James. Hoppas......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0