Semester

Nu börjar min första semester i livet som vanlig anställd :) Idag blev jag bjuden på lunch av chefen som meddelade att jag skulle få löneförhöjning, och det var ju ett glatt besked, men sedan sa han att löneförhöjningen gäller retroaktivt från 1 Januari 2009 - wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - då höll jag på att sätta mina nudlar i lufttsrupen!!



Tro nu inte att jag ska blogga mera bara för att jag har semester  eller har fått löneförhöjning - det tror jag knappast! - ATT GÖRA listan är lång t ex rensa ut ett proppfullt 9 kvm förråd i Danderyd, rensa klädkammaren här hemma, fixa balkongen (köpa nya utemöbler och växter), men nog blir det lite mer ledig tid än vanligt - fast jag är fäst vid min dator och kommer att kolla mejlen på jobbet varje dag som jag är borta... tokig? jo det är jag nog, men trivs bäst när jag har att göra - har testat att inte ha ngt att göra, så jag kan skillnaden! Måste också kolla allas bloggar....läser mer, kommenterar sällan nuförtiden...sorry! Ska bättra mig där - skriver upp det på min lista, och når dit såsmåningom!


Mellan de första raderna här och nu... har jag åstadkommit en "whole make over" i mitt badrum - det mesta åkte ut, nu vill jag ha så lite som möjligt överallt - det började för ca 1 månad sedan... var på granit och köpte 8 vackra korgar = vips var alla mina CD skivor och DVD filmer borta i vardagsrummet...fast dom finns kvar, tror dom blir mindre dammiga där, men tlll slut är det ju blocket som gäller för dom liksom mina 2000 böcker - det är ju sällan = aldrig att man ser om en film eller läser en bok igen. Böcker har jag svårt att slänga, slänga blir det ju inte, skulle skänka bort dom till stadmissionen eller liknande, aldrig tippen för böcker, men det går inget bra när jag tänkt mig att rensa och är på humör att göra det - kan inte rensa bort böcker!!




Den senaste månaden har jag mest hunnit med att läsa andras bloggar, har förstått att bilder är viktigt, så letar i mitt akrkv och lägger in dom hur som happ - så detta inlägg blir mer spännande? hmmm... jag som trodde att folk läste för att dom ville veta vad man tycker och tänker.. men så är det tydligen inte... inte om man vill hamna på topp listan, men jag har absolut inga sådana ambitioner...men lägger inte lite bilder ändå - hipp som happ.

James in memoriam: Saknar dig...väldigt mycket!


Kommentarer
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Vilken underbart söt liten vovvsing! :)

2009-08-04 @ 08:02:52
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0