Benjamin....

Ikväll ska jag se Benjamin Button's Otroliga liv på bio - "2tim 46 minuter" - det är risk för att jag somnar, brukar göra det på bio om filmen är för lång, får hoppas att "storyn" är tillräckligt spännande för att hålla mig vaken. Det är en tilltalande tanke att födas som gammal och sluta som ett spädbarn......får se om jag fortfarande tycker likadant efter filmen! - det måste ju finnas en mening med att det är som det är nu - och inte tvärtom??



Benjamin Button föds som en svag äldre man och åldras baklänges, d v s att hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. Den tragikomiska berättelsen om den välbärgade Button sägs ha inspirerats av Mark Twains kommentar om att det är synd att det bästa i livet kommer först och det sämsta sist.


Kommentarer
Postat av: Anne

bra film som lämnar en massa funderingar efter sig!

2009-02-21 @ 22:53:44
URL: http://anneb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0