Sovmorgon!

..en välförtjänt sovmorgon blev det idag. Med gäster/besökare i hemmet är det sällan man kommer i säng innan 00:00 och sedan upp med tuppen varje dag är vad som gäller för mig själv - medan besökarna sover ut till 11.00-12.00 varje dag. Besökarna är min son och hans fru.... man kan väl inte kalla dem för gäster?

Vi ska göra stan idag (lönehelg%&%#&), säkert den dummaste helgen att välja, men vi har inget val, dom åker tillbaka till Norge nästa lördag och på fredag ska vi se premiären på G-Force i 3D med dom små gulliga hamstrarna.



ITRIM som jag berättade om förra söndagen är något som jag fastnade för och jag börjar den 7/9, intressant koncept som verkligen kommer att testa mig på både det ena och andra sättet. Man binder sig för minst ett år och inte av den anledning att de vill sälja ett årskort och casha in, utan för att programmet är så långt. Att gå ner i vikt ska som bekant inte vara ett kortsiktigt mål.

Tänkte att jag skulle lägga upp lite om det på bloggen när jag börjar. Just nu har jag en stegmätare som ska mäta alla steg jag tar på en dag. Det ska sedan användas som underlag för att göra en personlig analys av vad jag behöver för träning i framtiden. Jag kan hittills bara konstatera att bor man nästgårds med tunnelbanan och jobbar brevid en annan tunnelbanestation, sitter vid ett skrivbord hela dagarna, så är det inte många steg man tar på en dag... vad sägs om ca 700 - 1000 steg på en hel dag när man borde gå mellan 5.000 - 10.000, lätt att förstå varför man går upp i vikt hela tiden även om man ibland bara käkar morötter!!

Nu ska jag betala räkningar INNAN jag går ut på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0