Med kort varsel

Med kort varsel meddelade brorsan att han och familjen kommer upp idag kl 17.00. Jag meddelade chefen via sms, eftersom han fortfarande är på semester, att jag måste gå klockan 12.00 och begav mig hemåt för att STÄDA  - oj, vad jag är glad över att jag inte låg på latsidan igår kväll, annars hade jag haft det hett om öronen idag. 

  

Gästrummet utan balkongmöbler....



Balkongen... :)

2 vuxna, tre tonårsbarn och två hundar ska in här i min "rymliga trea" och då är det bra om gästrummet inte är knökafullt med balkongmöbler!! När familjen från Småland anländer krymper "trean" på noll sekunder så fort dom öppnar dörren och lägger in sin packning.

Familjen i Småland är dom perfekta gästerna - dom anländer med lakan, handdukar, kuddar, sovsäckar, och flera frysboxar som fyller kylskåpet och en del av frysen (för vistelsens frukostar och middagar - lunch brukar vi äta ute på stan) - och det blir som ett bombnedslag överallt.... poff säger det bara, så är röran ett faktum, men när dom åker är det som att en "städerska" varit framme och det är inte bara rent, det blir också väldigt väldigt väldigt tomt!

Family is family...<3 = I Like a lot!

oops... nu hånler dammsugaren...

Kommentarer
Postat av: Bella

Japp, familjen måste man värna om!! :-)

2009-08-14 @ 18:27:15
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg
Postat av: shiirii

Va fint det är!

2009-08-16 @ 00:29:47
URL: http://shiirii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0