SAS loungen pa Bryssels flygplats.....

jaha sa var man har... gratis datorer, flodande dricka (vin, ol och lask) och sma delikata smorgasar, med fint palagg....bara anvant datorn och druckit jos...! Tjattar med Tompa pa msn och vantar pa att Shirin kanske kommer online pa msn - det star att hon ar online, men forhoppningsvis har hon tagit sig till lakaren idag?

Idag har jag varit pa tjansteresa och kollat in ett stalle dar jag ska halla tva konferenser under oktober manad.
Dar var jatte fint - och det ar tankt att detta ska bli ett stamstalle att halla vara konferenser pa. Det var kul att traffa Isabelle som man e-mejlat med i snart tva manader.

Dagens samsta ar att min telefon funkade pa Arlanda kl 06.00 imorse - men kl 07.00 stod det plotsligt SIM inaktivt.....
fick lana Nils (min chefs) mobil for att ringa Shirre vid 09.30 for att saga att jag var framme i Bryssel (vi brukar alltid gora sa) och da far jag ett meddelande om att telefonen inte ar tillganglig - da spekulerar Nils och jag om att det hant ngt i sverige....Pa eftermiddagen nar Nils skulle hamta ut sin tagbiljett till Paris far vi veta att hela natverket i Belgien ligger nere.... vad ar det som hander tanker vi? Pa eftermiddagen missar Nils sitt tag for att han inte kan hamta ut sin forbestallda biljett i biljettautomaten, vi far veta att en stor server krashat och att det beror hela Belgien - vi gar och ater lunch.. och atervander en timme senare - da har systemet kommit igang och Nils far sin biljett och aker till Paris.

Jag irrar omkring och vet inte vad jag ska gora till att borja med - 7 timmar kvar tills mitt plan ska gaa... tar T-banan till Rogier (bott dar forut) dar jag vet att det finns ett stort shoppingcenter i hopp om att jag ska hitta ngt kladesplagg som inte alla andra har i sverige - men nar jag kommer dit ar jag inte alls sugen pa att shoppa - spenderar  tid i MAC shoppen, gar pa toa pa McDonalds (30 euro cent kostade det! - billigare an pa centralen hemma) och bestammer mig for att aka ut till flygplatsen och sitta av min tid har.

Nar jag loggar in pa datorn finns det ett mail fran Shirin dar hon sager att ngn rakning ar obetald - darfor telefoner avstangda - jag maste ha matat in dom pa fel manad for jag har INGA obetalda rakning som ligger....far fixa det nar jag kommer hem, det ar vekligen inte roligt utan telefon!!!!

Har faktiskt lite jobb att gora..... sa ska borja med det.

Dagens :))))
25 grader har och soligt

Dagens :(((
Ar for varmt kladd och har inga solglasogon....

Nu ska jag ta mer av mango juicen! kan inte ata ngn mat for det ar salami, leverpastej, ostar, etc - och det far jag INTE ata!!... inte dricka vin heller!!

Oj det ar ko bakom mig ...bara kostymkladda herrar, undrar vad dom vill " smajl" - inte ar det mig dom ar intresserade i i alla fall ........- det ar datorerna dom vill at!!!

Kommentarer
Postat av: shiirii

Kom hem mamma :(

2008-09-11 @ 19:40:03
URL: http://shiirii.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Åh vad mysigt!Är det semester du har?



Yepp kolla då,men då måste du nog klicka på "senaste månaden" :-)

2008-09-11 @ 22:17:18
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0