12 timmar

Jag har lyckats sova i 12 timmar och känner mig pigg som en lärka! Det var inget jag hade planerat, tvärtom, var t o m lite orolig när jag la mig i sängen med två tidningar innehållande veckans lägenhetesannonser och sa till mig själv: "Hoppas jag inte somnar för då vaknar jag väl kl 02.00"  -  jag som ska jobba långpanna på restaurangen idag......

Fast det känns skönt att ha sovit så länge för jag är pigg i huvudet, så känner jag mig stel och mörbultad i kroppen. Det är väl åldern och faktum att jag verkligen borde börja gå på gymmet igen. Förförra året köpte jag ett helårskort för  6000:- (inkl sol) och använde det tre gånger....det blev väldigt dyra gympass, så köpte inget det gångna året. Är sugen på att köpa ett nu, men måste få upp motivationen ett snäpp till, så kortet inte går till spillo igen - för i så fall kan jag tänka mig bättre saker att lägga 6 laxar på! Kortet är säkert dyrare än 6000 nu?

Veckan har verkligen varit kul på jobbet, nu när chefen är tebax från USA och han öser på mig nya saker och uppgifter. Det är skönt att man kan titta in och fråga om saker - i somras när jag satt själv fick jag gissa mig till en hel del - och bläddra järnet i gamla papper för att förstå hur jag skulle göra vissa av mina uppgifter. Det var också lärorikt på sitt sätt, för jag hittar rätt så bra i gamla pärmar och i gamla filer i data basen och på HD:n

Nu har jag två konferenser i Bryssel framför mig, som skall anordnas på distans, det blir ca 400 deltagare, så det är både kul och en utmaning. På torsdag åker jag och chefen ner till Bryssel för att kolla in stället där konferenserna ska hållas - jag kan inte säga att jag var jätte glad att veta att jag skulle flyga den 11 september - men nu är jag övertygad om att det nog är "bland de säkraste" dagarna att flyga "säkerhetsmässigt"! (hope so....) gillar egentligen inte att flyga överhuvudtaget - men måste man så måste man.

Som vanligt blev detta blogg inlägg inget vidare - vilket får mig att inse att det inte händer speciellt mycket roligt i mitt liv. Asså jag trivs med mitt liv, det är inte det, men det händer ju inget spännande precis - den ena dagen är den andra lik, vilket får mig att fundera över - vad gör andra som inte jag gör? Måndag till fredag går man upp, iväg till jobbet, hem vid 17-18 tiden, äter lite, kollar mailen, kollar sporadiskt på t.v., öppnar posten, betalar räkningar, jobbar lite på olika projekt, lägger mig mellan 22-23, och sedan samma visa nästa dag. På lördagarna jobbar jag på restaurangen.

På söndagarna är det lite roligare, det måste jag medge, då är jag ledig, sover om jag kan, LITE längre, strosar omkring i nattlinne ett par timmar, om jag inte har James hos mig, plockar undan, planerar att dammsuga (men det blir oftast INTE så) - sedan iväg och träffa Shirre ett par timmar. Nu när hon inte mår så bra så gör vi inget speciellt. Förr, innan hon blev sjuk, åt vi söndagsmiddag och gick på bio, men nu gör vi inte ens det.

Snart ska Shirre's trasiga soffa UT (kanske nästa söndag?). Har tittat lite smått på "hyr en pensionär" för att bli av med soffan, men så tänker jag, pensionärer ska bära soffan 5 våningar ner, och då tvekar jag att ringa - det blir nog för tungt för dem - varför finns det ingen förening som heter "hyr en ungdom" - det skulle kännas mycket bättre .....

Måste kolla upp vad det är för leveranstid på soffan som Shirre ska köpa på IKEA - det måste vara bättre att ha en trasig soffa där man kan sitta på halva än att inte ha en soffa alls - och vänta flera veckor på en ny. Jag/hon får sitta i telefon imorgon och försöka kolla vad som är bäst att göra. Om Ni är nyfikna på vad Shirre ska köpa för soffa  - så kolla in hennes blogg SHIRIN - soffan blir lätt en bäddsoffa (140 bred) - så man kanske kan sova över nån gång?

Önskar alla en underbar helg - nu ska jag kolla in om Puma och alla andra har något roligt att berätta.

Tjingeling, goodbye.


Kommentarer
Postat av: Jennie & Norah

Hmm..Tydligen går den inte att se på webben,men det är i alla fall en bild som jag haft upplagt på bloggen förut..



"Jiddra inte med Zohan" ska vi se klart ikväll,den var lite överdriven,men rolig :-)



Hoppas ni har en trevlig helg! Kramkram

2008-09-06 @ 20:09:01
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Bella

Tusen tack för din fina kommentar!! Den värmde verkligen - TACK SNÄLLA!

Och detsamma! :)

2008-09-07 @ 17:58:44
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0