Helg igen!!!

Imorgon kanske jag orkar skriva ett längre inlägg... men idag ska jag koncentrera mig på att tvätta, diska undan, rensa min e-post och softa.....samt planera inför min resa till Milano tis - lör  nästa vecka och en viktig konferens i Bryssel veckan därpå. Utan jobb ingen dator, ingen tvätt maskin, ingen t.v. osv - och framförallt inte tak över huvudet heller! Så jobba är något som ligger mig varmt om hjärtat. Att vara singel, men ändå leva med hög standard sätter sina spår.... värre blir det kanske nu i finanskrisens tider? Någon sa till mig i veckan att: du har tur som har en bostadsrätt, du kan i alla fall byta ner dig till en etta hyresrätt om du ställer dig i bostadskö nu... jaha sa jag, och hur lång tid tar det att få en hyresrätt?... svar: min mamma fick en efter 13 år!... jaha, vad svarar man då?

Hoppas jag slipper så drastiska åtgärder - skulle vara trevligare att bege sig ut och leta efter ngn överbliven rik knösus - men såna finns väl inte? Nä... skulle inte tro det!

För att göra detta inlägg "lite" längre ha jag snott lite frågor från Puma:

Tre saker jag gör när jag vaknar: 
- går på toa
- brygger kaffe
- läser mina mejl
(inte alltid i denna ordning!)

Tre saker jag måste ha under dagen:
- mat
- vatten
- nicorette

Tre personlighetsdrag på mig:
- glad
- positiv
- snäll

Tre saker jag gärna ägnar mig åt:
- mina barn
- mitt jobb
- sova

Tre saker jag är rädd för:
- att mina barn inte ska må bra
- spindlar och ormar
- framtiden

Något jag drömmer om:
- inget egentligen så där, men kanske: ett hus på landet där jag kan jobba hemifrån och tjäna tillräckligt så jag klarar alla mina räkningar - jag vill ha många husdjur och barnbarn och en karl som älskar "bara" mig - ha ha ha "önsketänkande" alltihopa - jag vet!, men det var ju drömmar frågan handlade om, eller hur.


STRESS uppkommer lättast: då du sagt JA när du egentligen menade NEJ!!


Kommentarer
Postat av: IRINI

Därför ska man alltid säga "kanske" hehe

2008-10-22 @ 14:09:39
URL: http://www.metrobloggen.se/irini

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0