Situation Stockholm

En lååååååååååååång kaffe rast blev det idag då jag blev engagerad i Shirin's blogg - och jobbade inte på som jag tänkt mig. Så nu ska jag lägga mig och läsa en stund och gå upp klockan 04.00 - då hinner jag ikapp.

Förresten, köper Ni tidningen Situation Stockholm - GÖR det, förutom att en del av vad den kostar går till den hemlösa som säljer tidningen - så är det en utav de tidningar som jag faktiskt läser från början till slut - alla artiklar är lika intressanta, informativa och eftertänksamma. Idag blev jag dessutom påmind om boken HEMLÖS - skriven av hemlösa som publicerades för kanske 1-2 månader sedan. Varför har jag inte köpt den ännu undrar jag - ville ju göra det precis när den kom ut. Ska göra det imorgon - och kommer säkert sluka den liksom boken Taxi skriven av Pascalidou (stavning??) men NI vet ju vem jag menar eller hur! Med den rådande finanskrisen så vet man aldrig när man blir hemlös - eller taxiförare!

Nu ska jag lägga mig och läsa min tegelsten - 900 sidor ca.... Shantaram heter boken - Vem är Shantaram - Lin baba, jo han har hunnit både vara förrymd mördare från Nya Zeeland, läkare i Bombays slum, knarklangare i Bombays undrevärld, (i den ordningen) ....än så länge, å då har jag ca 600 sidor kvar - en sann berättelse...

Zzzzzzzzzzzzz :))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0