Hemma från jobbet halva dagen idag...

för att sköta mitt andra jobb! Idag var det inte så mycket att göra på 9-17 jobbet, chefen var dessutom borta så det passade perfekt att gå hem och knappa på datorn hemma och tjäna lite där istället. Nu ska ingen tro att jag gick hem utan att chefen visste - för det gör jag aldrig - dessutom är han väl medveten om att jag har ett uppdrag till som jag kör hemifrån - det som är bra med det - är att jobbet och uppdraget överlappar lite, ni som vet vad jag håller på med kan förstå vad jag menar med det - nätverket är nästan den samma, men INTE uppgiterna - jag cashar inte in två gånger om Ni tror det!!, men på sätt och vis gör jag det, men inte i reda pengar asså!...och det bästa är att min chef accepterar det - det nyttjar ju honom/hans företag dessutom.... så här sitter jag nu... och varför skriver jag på min blogg just nu, undrar Ni kanske. Ja, här finns inga arbetskamrater (t o m hunden är borta - hos Shirre idag) - så detta är min kaffe paus. Inga dammråttor heller... för ovanlighetens skull!... å så skriver jag ju så sällan på min blogg - så här mina trogna "FÅ" besökare får ni ett inlägg.

Om Ni läst andra bloggar där jag gjort "inlägg" senaste veckan - så är det faktiskt sant att jag jobbar ca 14,5 timmar per dag - men jag har INTE cancer. Många har nämnligen hört av sig efter mitt inlägg....Vad é så konstigt med att jobba 14,5 timmar om dagen - man behöver ju bara 8 timmars sömn... resten av tiden äter jag och dricker kaffe! :))) Tack och lov har jag ingen cancer eller annan svår botad dödlig sjukdom än!

Måste bara tillägga att jag är MEGA glad över mina två jobb - speciellt nu i finanskrisens tid, så jobbar järnet - men mina tankar går ofta till de som nu mister sina jobb - och även till dom som köpt villa - och sitter med dubbelt boende just nu! Var ska detta sluta? - jag som har två jobb oroar mig också - fast mina jobb berörs inte - men tänk om?

Läste i tidningen idag att det ligger radioaktivt avfall i havet utanför Grönland - Sverige som varit ganska förskonat från väder och vind - i alla fall jämnfört med USA och tsunamin i Thailand/Indonesien m fl....tänk om vi blir kontaminerade...ingen vill komma hit , vi blir sjuka, dör etc etc - ja då kollapsar vi som land. 

Jag jobbar med energi och klimatförändringar - och ja, klimatförändringen finns i vår farstu eller trappuppgång!! Stay posted - det kommer mer! - to a place close to you!!

Oj, detta blev en längre fika rast än vanligt..... :))) Must rush!

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Vi har drygt 20 mil till IKEA :(

Handlade bara lite grejer till Norah,julsaker och sådant.Ekonomin tillåter inte när man är mammaledig :/

2008-11-12 @ 16:33:26
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: marie

Gud vad jobbig jag är, nu är du utmanad igen på min blogg:-)

2008-11-12 @ 17:42:02
URL: http://unibrittan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0