Nytt jobb........

som i och för sig kommer att bli jätte roligt när det sätter igång på riktigt! Får en känsla av att det kan bli lite på halv fart under sommaren för att bli riktigt mycket höst/vinter/vår. Jag har mycket att lära mig där men det är absolut inga svåra saker, mest rutiner. Jag har så mycket med mitt internationella jobb just nu att jag suttit till  22.00 ikväll med det, så det är skönt att ha det lite lugnare på dagarna.

Idag var jag hos läkaren och fick mina provsvar - risk för hjärtinfarkt!!,   alldeles på tok för högt kolestorol- värde, och en svag lever som inte rensar ut fetter - inte undra på att jag gått upp 10 kilo på ett år. Fick medicin och läkaren sa att vi träffas om två månader igen - då ska jag redan har märkt en ordentlig minskning av vikten, säger läkaren.

Får absolut INTE äta inälvsmat, grädde, smör, äggula, feta ostar, öl, vin eller sprit när jag tar medcinen. Ska helst inte ta alvedon eller någon annan tablett heller under de närmaste månaderna (ihop med den medicinen jag fått)  - det är OK, jag är ingen piller människa - har inte ens IPREN eller ALVEDON hemma.

Det är bra om jag äter kyckling, fisk, kött, grönsaker och frukt - och antar att det är bra om jag tar på mig  joggingskorna nån gång ibland - och tar en rask promenad och låter hjärtat veta att det inte är dags än att sluta slå!

Att inte få äta vissa saker: tänkte jag när jag kom hem och stod på Konsum och funderade på vad jag ska köpa, kan ju inte vara så svårt. Tar fiberrikt bröd, ett stort paket kycklingfiléer, brysselkål (som tydligen bara jag gillar utav dom jag
känner) - potatis har jag hemma, och sedan funderar jag på vad jag ska ha på mackorna - köper till sist en leverpastej "lätt" 10% och tycker jag är jätte duktig. Väl hemma ska jag göra en smörgås till mig själv - det slår mig först när jag väl öppnat paketet,  att för fasiken "leverpastej" är ju "inälvsmat" -  får ge den till James - han älskar leverpastej! Undrar hur hans lever mår??

Nu går jag omkring och tycker jag har tryck över bröstet - typiskt.... det har jag ju inte egentligen, det är bara jag
som känner efter. Det står på beskrivningen av min medicin att man kan få många lätta biverklningar såsom klåda,
alergisk reaktion etc - men än har jag inte märkt något..........(efter en tablett ).

Nu har jag fått en förklaring i alla fall varför jag måste störta iväg varje gång jag äter pasta med gräddsås - det är min lever som säger "nejtack" - och allt passerar snabbt förbi! Jag som trodde att jag var laktosintollerant, men fattade inte
hur jag klarade av mjölk? Minns när Shirin och jag skulle äta GI mat förra våren - attans vad vi sprang på toa - nu vet
jag varför - det var för FETT helt enkelt - det var efter den korta dieten (2 veckor) då inget egentligen hände med vikten,
som mina 10 kilo kom som ett brev på posten. 

Nu ska jag ta dessa tabletter slaviskt - inte vill jag få en hjärtsnörp - jag är ju bara 54 år gammal! och det vore ju snyggt med 10 kilo mindre "på hyddan" dessutom. Nog om min vikt nu......

Nu måste jag hoppa i säng. Från att ha jobbat kvällar, jobbar jag nu morgnar - måste få in en rutin. Det trevliga är att man hinner läsa lite innan man somnar. Gick upp kl 06.00 imorse och kände mig som en klubbad säl.......tack Shirre för att du har hunden - jag kunde knappt öppna ögonlocken den första timmen.

Natti natti

Dagens : ((((( 
- Medicinen kostade 851:- (är aldrig sjuk så har inte nått mitt högkostnadstak - eller vad det nu heter).
- Att klockan snart är 23.00 och jag bara får sova 7 timmar....

Dagens :))))))
- Shirre säger att medicinen blir billigare nästa gång.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0