Nu är jag faktiskt här!

svårt att förstå när ungdomarna säger vad man ska göra - dom är värre en spanjorerna som
glömmer ändelserna på alla ord, det kan man lära sig leva med men... Ungdomarna glömmer
början på vad man ska göra istället, förvirrande för en gamling som jag - när dom säger gå in på
din blogg och skriv publish me - ja då antar jag att jag skriva det efter www bla bla bla/ publishme.se
- men så var det ju inte??? Ok jag é dum - OCH??

Nu vet jag i alla fall hur man gör och är här och skriver en massa blaj. Tidigare idag har jag andvänt
min enda lediga dag per vecka till att försöka omvandlat mitt svenska CV till ett på engelska - inte lika lätt eller självklart, för de flesta utav  organisationerna jag jobbat för finns inte kvar - och ingen minns vad dom hette på engelska.
Fick tag på ett par kloka i alla fall - och så måste jag tacka Google.se också, så nu har nästan alla namn på plats
(3 timmar senare !!)

Nu måste alla som läser detta (Shirre och Jennie - kom igen!!! - no one else knows about my blogg) HÅLLA tummarna,
så att jag får det nya jobbet jag vill ha - är trött på restaurangbranschen som sådant - men älskar gästerna!!!
Ska bli skönt att gå till ett kontor varje dag - planera att ha på sig olika kläder varje dag....piffa upp sig...och slippa
vita skjortan och svarta västen - för att inte glömma bort de extra breda fula gympadojorna (så att man inte får ont i fötterna när man jobbar 12 timmar i streck) och som jag ideligen måste förklara för folk som glor neråt på t-bane
perrongen, varför jag har så fula skor. Ok, dom bidrar till att man får kontakt med folk som man annars aldrig skulle ha pratat med.... men tror knappast att dom får hänga med till ett kontorsjobb - däremot hoppas jag att James får följa med mig varje dag - å så ligger det nya jobbet två kvarter ifrån Shirre's lägga - spännande - håll tummarna!

Nu ut med hunden och därefter locka med Shirre på söndagsmiddag ........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0