Midsommar....

Härligt att bo i Sverige på midsommarafton - det är ljust hela natten!  Idag skulle jag jobba långpanna , var
det tänkt från början - sedan ändrades det, och jag skulle börja 16:00 - väl där bestämdes det att vi skulle
stänga kl 18:00.... ok sa jag.... min näst sista dag.... så inga problem!

Personalen  o jag (servisen och köket) sökte upp närmaste öppna pub, det mesta var stängt i stan idag - men vi hittade
the Laughing Duck på Vasagatan.... och satt där ett par timmar, och ältade allt som hänt på sista tiden - det är svårt att inte prata åtminstone "lite" jobb när man alla är ute tillsammans, annars tycker jag att det är kul att gå ut med dem, man hinner ju inte känna folk på jobbet annars!

Jag var den som bröt upp först... måste ju hem till "Gose James" och dessutom är det jag som öppnar imorgon - så jag gick när det var som trevligast!

Åt min medhavda sill, potatis och gräddfil  idag - jätte gott - i alla fall de första tuggorna, men sedan blev det för salt, och jag började undra vad jag hade längtat efter egentligen. Sedan började jag kallsvettas och Louise som jag jobbar med sa, du är helt rödflammig på halsen och i ansiktet - svetten rann - fast Lousie försäkrade mig om att det inte var varmt alls i lokalen. Jag mådde inte så bra ett tag där....alergisk mot sill? - nää det kan man väl inte vara? Jag har en burk kvar till imorgon - ska testa igen om det var sillens fel!

Nu steppar James här bakom mig och vill UT - så nu måste jag sticka.
Glad Midsommar på er alla!

Kommentarer
Postat av: shiirii

lillgos ligger i sin säng och snarkar ljudligt nu.

Du börjar förstå det här med att blogga :) men skriv inte bara till mig o jennie, utan skriv för att skriva av dig.. som du gör till Lottie i dina mail :)



Älskar dig, ses på middagen imorgon.

Puss

2008-06-22 @ 00:35:40
URL: http://shiirii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0