Hjälp!

Shirre, kan du ta bort inlägget här under - det är en URL på samma sak som finns under!
Helen Sjöholm etc etc. Jag vet inte om jag klarar av att vara bloggare - inte så intresserad av att berätta om mig själv,
men läser flitigt på din sida och Jennies  - och sedan kollar jag alla som skrivit på era sidor - så intressant och gulliga - och vips har jag spenderat 2 timmar vid datorn och inte skrivit något själv, på min egen "nya" blogg.

Hur som helst, tack för sällskapet igår. Inte visste jag att om man vill ha sällskap när man handlar,
så ska man inte få titta ifred, utan bli störd av vad "sällskapet" hittat.... det kanske förklarar varför jag
alltid handlat kläder själv i alla tider! Allt jag köpte igår "passade" i alla fall - och jag är nöjd - mest nöjd är jag över
att inget var svart - jag har förstått nu att svart passar till allt - men man behöver inte vara "genomgående"
svart från topp till tå! Glömt å berätta... köpte en ny vår/höst jacka på rea häromdagen - den är beige á 399:-

Nu ser jag fram emot nya jobbet som kontorsråtta - måste börja träna igen - för att sitta på en stol hela
dagarna kommer att sätta sina ("värre") spår i längden! Behöver också gå till en optiker och få nya glasögon -
kisar rätt kraftigt just nu, men det beror på att jag fick betala 6000: för mina glasögon för 4 år sedan - tror
jag blev lurad - det är i så fall inte första gången. Ser att det finns en optiker här i området som har gratis
ögonundersökning - och priser på bågar och glas så som på internet, säger dom i sin reklam och dom
är ju överkomligt billiga!!! Man kan tydligen också köra avbetalning om man behöver. Schyysst... tycker jag,
så även dom som inte har råd kan se under tiden! Planerar att gå dit så fort som möjligt!!

Så kul att följa Jennies och din blogg - mest Jennies just nu - för snart är dom tre! -men också så kul
att läsa din blogg - du skriver om saker där som inte kommer fram när man käkar söndagsmiddag tillsammans.
Vi kanske ska sluta med att försöka återuppleva dagarna i huset i Täby - där vi på söndagarna käkade middag
hemma och satt och läste kvällstidiningarna samtidigt. Nu träffas vi ju inte lika ofta.... så vi borde ta tillfället
att prata mera!
 
Idag är det midsommarafton - och ok jag jobbar på restaurangen... från början skulle jag jobba långpanna, men
nu slipper jag det - ska  förbi Konsum (inget annat alternativ här i området just nu - alla saknar ICA och personalen där) och köpa tre sorters sill, potatis finns på krogen - så köper gräddfil och gräslök också - och njuter. Då får man väl inte avdrag med 35:-/ dag/måltid???? Pasta och vedugnsbakad pizza kan slänga sig i väggen - INTE bara på midsommarafton - asså man tröttnar snabbt på så ensidig kost!

Ser att det är bra väder ute - ok kallt, men solen skiner - kan inte minnas när det varit så vackert på midsommarafton - oftast blir det skitväder precis när man ska sätta sig ner vid dukat bord - just nu är klockan bara 11.35 - så man vet ju aldrig hur det ser ut vid 16.00. Jag ska i alla fall käka min sill och potatis under tak .....och slipper torka bort regnet ur min panna, innan jag börjar äta!

Nu har jag väl berättat vad jag tycker och tänker - vad tycker Ni, Shirre/Jennie - är jag en framtida "bloggare"?
Nää egentligen inte - skriver "direkt" till Er - vet inte hur man hittar det där "allmänna" snacket som passar alla.

Kram på er alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0