Äntligen..........

kom Shirre och Fia iväg på sin "resa" till Mallis och har förhoppningsvis landat för en kvart sedan. Hoppas dom får det riktigt varmt och skönt - att dom vilar upp sig, och inte dricker upp alla sina pengar.

Ikväll ska dom på Chili Lounge - ett riktigt bra mat ställe på Mallis (svenskar som äger och driver) Vill man ha supergott grillat kött med goda såser ska man absolut gå dit, lite dyrare än andra ställen, men prisvärt för det man får. När man sedan inte har så mycket cash kvar, kan hummersoppan (med äkta cognac i) på haket brevid, "varmt rekommenderas" -  tror det heter Fantasia, om jag minns rätt. Hmmm.... jag är nog lite avis på Shirre just nu.... fast jag inte skulle kunna äta hummersoppan med mina nuvarande matrestriktioner. Egentligen kan jag knappt äta något alls - har ätit sill och potatis 4 ggr den gångna veckan - och makrill i tomatsås på fiberbröd, sju dagar i rad till frukost! URK.....

Igår var riktigt mysigt, med middag tillsammans med Shirre inne i stan. Vi har hittat ett ställe i city, med bra, billig mat (så man har råd att äta ute ofta) - och därefter gick vi och såg "Sex and the City "- den var RIKTIGT bra! 2 1/2 timme svischade förbi utan problem, och Shirre tyckte det var bland dom bästa "avsnitt" hon sett - honey bun, detta var inte ett avsnitt, det var en långfilm :))   Hur som helst, bra handling, och förstås ett lyckosamt slut för alla! Skönt när man kan koppla av ett par timmar och inte tänka på det vardagliga. Det blev dock sent igår och jag var orolig för hur jag skulle orka upp?

Men nu sitter rutinen tydligen - slog upp ögonen kl 06:00 "innan väckarklockan" ringde - lite irriterande att vakna 06:00 på lördag och söndag, men det får man ta. Idag har det varit riktigt kul på jobbet då Therese var där - det är en del av hennes uppgifter som jag ska ta över, så vi har gjort många olika saker idag - hoppas jag minns dom imorgon!, det var mycket att ta in - men jag skrev flitigt i min anteckningsbok och hoppas att jag kan tyda mina hieroglyfer imorgon då Therese är ledig. F.ö. ska chefen och jag gå igenom helt andra saker imorgon.....så då lär jag mig ännu mer. Kul.

Chefen bjöd på lunch idag - och vart hamnade vi - jo på Ciao Ciao på Karlavägen - och vad hade dom på menyn - jo pasta och pizza - holy moses, som om jag inte fått nog av sådan mat, men jag sa inget. Åt en vegetarisk tortellini - och förståss var det grädde i, så min mage/lever protesterade nästan genast när vi var tillbaka på kontoret. Fördelen med att ha jobbat med pizza och pasta var att jag kunde tala om för chefen att dom glömt citronskivan till hans bresaola - vilket servitören genast kom med, och såg förvånad ut att chefen visste att det skulle vara en citronskiva på - hihi.... :))

Det är rätt skönt att bara jobba 09:00 - 15:00, speciellt nu när Shirre ska vara bortrest och jag har hunden - till hösten (1 augusti) blir det 09:00 - 17:00. Jag kan ju redan nu lämna James i hennes lägenhet i närheten - men så som det såg ut på T-banan imorse, 08:30 - fullpackat - så vill jag helst inte ta med James. Imorgon är det tydligen buss strejk - så det blir väl än mer folk på T-banan, utan att de satt in fler tåg.  Det är lokaltrafiken i ett nötskal. Annars tycker jag att det funkar ganska bra, om man INTE har hund med sig. Tror folk skulle bli irriterade också.......

Dagens :)))))
Shirre och Fia äntligen kommit iväg/fram
Gräset ser grönare ut efter dagens skyfall

Dagens :((((
Trångt på T-banan
Sill och potatis till middag - IGEN!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej!



Var med och tävla om två bloggdesigner på mig blogg!



http://koolakattis.blogg.se/



Kramar!

2008-06-30 @ 18:24:41
URL: http://koolakattis.blogg.se/
Postat av: Linda

Layouttävling hos mig...Kolla in. En vinnare, varannan dag, Hela sommaren!

2008-06-30 @ 18:27:06
URL: http://lindasara.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nix,Jonna är Jonna :-)



Har redan sett SATC - Kanonbra film!

2008-06-30 @ 19:13:26
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0