Mammor har alltid rätt ? !!

Mamma sa alltid till mig att om jag ville något tillräckligt mycket skulle jag önska mig det och arbeta i den riktiningen - jag gjorde precis så (vid 54 års ålder) och tog mig ur en branch/ett jobb som jag inte trivdes med längre och fick det jobbet jag nu har, efter månader med bemanningsföretag och blädder på arbetsförmedlingshemsida "dagligen" - utan resultat!! Jag hade under tiden en annan anställning - så jag hade inte panik på det sättet, annat än att jag inte trivdes i den branschen jag befann mig längre - hade siktet framååååt! hela tiden under de senare månaderna.

Jag kan erkänna att jag ibland vaknar kallsvettig över att jag nyligen bytt "bransch" (bara jobbat en månad än så länge)  - speciellt när man läser om hur många som blir uppsagda, både här och där - och jag sitter på ett litet kontor - och folk sparkas från "STORA" kontor - var mitt val rätt, är det ett jobb som jag kommer kunna behålla tills jag pensioneras? Kompetensmässigt vet jag att jag kommer att ha jobbet kvar, men det är inte alltid det som anställningen beror på - ingen får gå från Eriksson vid en massupssägning för att dom inte är kompetenta....allt handlar om LAS, vilket jag i och för sig tycker är ganska rättvist - även om en del "pärlor" kan gå förlorade, å det är jävligt synd!. Jag brukar somna om ganska snabbt med tanken att jag jobbar på ett litet företag som har EU anknytningar - och jobbar intensivt med ett ämne som ligger högt upp på allas agenda idag - så det borde räcka till allas löner  ( vi är 4 ), och fram till min pension. Ååååå om bara mamma hade funnits här, hade jag kunnat fråga henne vad hon tycker - pappa också.

Detta leder in mig på tankar om hur mycket jag saknat mina föräldrar under barnens uppväxt - mamma dog innan Shirin skulle fylla 3 (och det var med smärta jag tog fram "Chunky" - en gosedjurshund - som mormor köpt flera månader i förväg - och som jag gömt i garderoben) som Shirin fick på sin födelsedag den 7/7 - 1987 - och mamma gick bort 3/5 1987. För Er som känner Shirin väl och besöker henne hemma ibland - så finns Chunky där - kan inte minnas att Chunky varit i tvättmaskin någonsin - i så fall bara en gång under alla dessa år... men hon är fortfarande lika fin som när hon blängde på mig varje gång jag öppnade min garderob - innan Shirin fyllt 3.

Chunky har fått följa med överallt - även när Shirin blev tonåring - Chunky har varit på kollo, säkert 6-7 år i rad - och Chunky har varit på Mallis/magaluf med Michan och Shirin flera gånger - jag ska nog ta mig ett snack med Chunky - men nu är det för sent - vad ska man fråga Chunky egentligen - Shirin är nu 24 - och hon berättar gärna själv om alla hennes och Michans eskapader sedan dom var 14-15-16 - jag ville ju förståss veta DÅ- men eftersom dom båda klarat sig helskinnade tills nu - så är jag evigt tacksam för det, och kan skratta lite åt det som berättas.

Jag minns när Shirin frågade mig om Michan fick följa med till Mallis, jag blev helt ställd - jag tyckte det var ett jätte stort ansvar att ta med någon annans barn utomlands, speciellt till "MAGALUF" - jag ångrade att jag någonsin åkt dit med Shirin - men i nästa andetag tyckte jag, Michan var hos oss dag som natt på den tiden i alla fall,så varför inte.. Michan var lite yngre än Shirin (ett år betyder mycket ibland!!) - och som tur var lyssnade Michan på mig när vi var på Mallis , i alla fall första året "tror jag"? så allt gick strålande bra - Michan och Shirin gjorde sedan egna resor dit när dom fyllt 18 - gud vet vad som hände då - jag är bara glad över att båda klarat  sig igenom "dom vilda åren" då man inget visste säkert! man blir lite skrämd över vad som händer idag - kanske det inte var lika farligt då? säger en optimist.

Nu har jag tappat trådarna helt... skulle berätta om hur mycket jag saknar min mamma och pappa - och dessa tankar fick jag på nytt, nu när Jennie fått sin lilla Norah - och hur viktigt mor/far föräldrar är för ett barns (barnbarns) uppväxt - och som stöd till barnets föräldrar - ni gamlingar har en VIKTIG roll!!! Jag är snart bland gamlingarna också och hoppas att jag har massor att ge - bara kärlek räcker ganska långt - men en och annan "otrolig" historia om svunnen tid - sätter sin prägel! - och är VIKTIG!

Häpp

Dagens :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
!!!! nya bilder på Norah!!! så sööööt - vill se mer - o helst vara där, samt kolla över axeln om det finns ngn skogshuggartyp utanför - borta från hemmet ofta - dra in tillräckligt med stålar (fast jag ska dra in stålar jag med hemifrån, med hjälp av internet) så man bara kan få vara vanlig fru= kvinna, mamma, mormor

Dagens :((((
Har jag redan skrivit om tidigare idag.........:((
Hann inte ut på balkongen och solen - faktum är att det är för varmt - fast jag älskar att sola - då ska min solstol vara bokad från 09.00 - 17.00 och havet ska ligga 4-5 meter nedanför , så man kan doppa sig ofta - jag ska också ha en 1.5 liters tom petflaska till hands - att fylla med havsvatten - för att spola av fötterna med när jag väl kommer tebax till solstolen  - he he , hi hi ,  haha

Fråga till Shirin:
När ska vi boka en resa tillsammans och bara ligga på solstolarna från morgon till kväll? dricka sangria på väg hem - duscha och sova ett par timmar och sedan göra stan? - vips kommer du snart att träffa "PRINSEN" och då blir det ju så mycket svårare - fast jag har inga problem med att ta med honom - fast då behöver vi två rum = dyrare..... pengar?... hmmm när man dör finns dom kvar på jorden... Oj Usch... Nääääää

Kommentarer
Postat av: shiirii

Jag dör inte av att äta en bit lammspett med ris och tzatziki. Ge dig.

2008-08-01 @ 17:52:23
URL: http://shiirii.blogg.se/
Postat av: shiirii

Är du dum eller?



jag säger ju att sthlmare gillar skåne.

läs jävla pucko.

2008-08-01 @ 22:57:14
URL: http://shiirii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0