Kontor hemma....

Att ha kontor hemma är ibland ett gissel, fast för det mesta är det rätt praktiskt. Imorse ringde telefon  kl 06.00 (har
kombinerad fax och telefon) - det var ett fax från Indien. Från deras perspektiv har dom faxat kl 10:00.... så vad ska man säga om det?. Omöjligt att somna om är det i alla fall. Så nu har jag varit på en långpromenad med hunden, matat honom och ska strax in i duschen och sedan iväg till jobbet.

En arbetskollega till mig (Spanien) 32 år gammal har legat i koma i över en månad - ingen ville säga varför till att börja med, men nu har jag fått reda på att hon har fått en stroke, det är så ofattbart, hon som  ser ut som "hälsan" själv - ja så kan det gå i alla fall, därför blir jag så arg på folk som säger - bara man håller sig i trim och äter nyttigt så håller man sjukdomarna borta - det är INTE sant.!!  Man kan drabbas av tusentals saker, den mänskliga kroppen är väldigt skör.

En solig dag till, idag har jag faktiskt planerat att komma hem lite tidigare och försöka sitta på balkongen och få lite färg, men det finns också så mycket annat som är roligt att göra istället - egentligen så praktiskt att bara slinka in på ett solarium en halvtimme om dagen - och på 10 dagar ha man fått en ganska fin färg. Här hade jag tänkt skriva att det är farligt att sola solarium, men det är ju minst lika farligt att sola i den riktiga solen, speciellt nu med det tunna ozonskiktet, det vore praktiskt om det blev modernt att vara "blek" så som det är i de Asiatiska länderna - dom skyr solen och vill vara så bleka som möjligt, för dom tycker att det är fint. Lätt för dom att säga, dom är ju redan lite bruna från början!! :))

Dagens :)))
Hunden är "piggelin" idag

Dagens :((((
Ingenting ännu! - jo telefonen som ringde - men det är också rätt skönt att gå upp tidigt, när man väl är uppe....


Dagens fråga:

Ska Jennie ha ork att lägga ut fler bilder på Norah idag?


Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Hej Anne!



Tack för din kommentar ang. psykfallet Björns inlägg. Jag har svarat dig i din kommentar på min blogg.



Kram från Carina

2008-07-31 @ 13:20:36
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Anne

Kolar nu!

2008-07-31 @ 14:04:17
URL: http://anneb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0