En och en halv vecka...

har gått sedan vi fick veta att Shirin är sjuk. Hon har tagit det ganska bra och är superduktig med allt vad hon får, men mest med vad hon INTE får just nu! Jag vet att hon tar sig igenom det här, för hon är en stark och bestämd tjej! Ska bli jätte kul att gå på Singing Bee och se henne där - sjunga kan hon ju, det vet vi, men att kunna alla texter (vilket hon säkert också kan) - men jag håller tummarna och tårna och korsar benen!!! ;-) i alla fall, för JAG personligen tycker det verkar jätte svårt!!

Jobbet går i sakta lunk just nu, alla är borta från kontoret (på semester) förutom jag! Det är på sätt och vis skönt.... och jag kan sluta lite tidigare varje dag (med chefens vetskap). Egentligen borde jag skynda mig hem och sätta mig på balkongen i solen ...... det börjar bli pinsamt nu att vara blekast av alla på t-banan!

Hoppas kunna åka till Australien (Brisbane) och hälsa på Yamin i slutet av december och början av januari.  Det är ju sommar där då dessutom, så jag kan sola där och tills dess har han nog flyttat till det flottaste "studentboendet" jag någonsin sett, med fina terasser till varje lägenhet och gemensam swimmingpool. Gold Coast ligger också nära och jag tror att havet inte ligger så långt från stan.  Roligast är att det går bra för Yamin med studierna och att han kommer ha tillräckligt många poäng för att söka till universitetet nästa år. Han ska in på bank och finance - vilket jag tycker passar honom jätte bra. Innan det måste han läsa bokföring - det är däremot inte så roligt, om man inte är jätte intresserad av det.

James (hunden) snart 14 år mår inte bra - det är inte bara värmen, utan han är gammal, det märks mer och mer......t o m Shirin talar om att det kanske är dags att han får fara till "himlen". Nästa vecka ska han tvättas och trimmas, speciellt mellan trampdynorna så han inte halkar omkring på parketten, och i tunnelbanan, just nu får hans tassar/trampdynor inte fäste någonstans annat än på asfalt! Efter tvätt och trim ska vi ta fina bilder på honom och sedan - om några veckor (jag vill inte, men vi måste) ska jag ringa till vetrinären och fråga vad vi ska göra. Han sover mest hela dagen, eller stirrar ner i parketten, pinkar ibland inne utan att ens vara medveten om att han gör det, skakar ibland så mycket att han trillar omkul etc etc. När man nästan bestämt sig för att nu är det dags - ja då har han en dag då han är jätte pigg och rusar genom lägenheten, fram och tillbaka, äter två jätte portioner mat och skäller på djur på tv, precis som om han var valp igen - ja det är ett svårt beslut - jag önskar ibland att han kunde prata, och berätta hur han känner sig och vad han själv vill.

I nästan två veckor har jag varit ganska osocial - inte skickat några e-mail till mina kompisar, inte ringt kompisar som vanligt, eller chattat. Några undantag har varit samtal med Shirin och Yamin samt kolla in Jennies blogg för att se när hon ska föda,  det gjorde hon i söndags - en jätte söt liten Norah blev det.

Denna blogg var inte speciellt spännande men men, har man inget annat att säga så får det bli så här. Jag har sett värre :)))

Dagens :)))) 
betalat alla räkningar
att Shirin är så duktig
att Yamin är så duktig

Dagens :((((
svårt att sova när det är så varmt......
att James inte mår bra



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0