Tomt och tyst

Tomt och tyst blev det när familjen åkte hem - dessutom dammsög ungdomarna lägenheten när all packning var samlad vid dörren, så idag har jag bara slappat, det var länge sedan jag gjorde det. Med slappat menar jag att jag rensat min e-mail, lagt upp en massa info på en internationell hemsida som jag ansvarar för osv, men för mig är det avslappnande att "peta i text!" ....jag är ju lite underlig som människa! (vet dom som känner mig!).

I fredags gick vi på stan i många timmar, in och ut ur varenda affär på Drottningatan kändes det som. Familjen kommer från Småland och dom har ju förståss inte det utbudet vi har här, så jag förstår att dom vill se "allt". Det blev en hel del handlat för dem också - själv köpte jag två par skor på REAN. Väl hemma hade både jag och svägerskan jätte ont i ben, fötter och höfter - så det blev en film efter maten, Hairspray med John Travolta.

Igår var jag tvungen att jobba långpanna, och missade att gå på Strindberg muséet, som tydligen var riktigt bra (tyckte alla - från 13-54 år gamla), sedan delade sällskapet upp sig och den som var under 15 såg the Love Guru med kusin Shirin och dom andra såg nya Batman filmen - två filmer som jag gärna skulle velat se. Shirin och jag går och ser Batman under veckan tror jag. The love Guru får jag väl vänta tills den kommer på video.

Idag har jag ont överallt. På den tiden som jag jobbade varje dag på restaurangen var jag tränad på alla "moment" det innebär att jobba i baren och böja sig minst 250-300 gånger om dagen, ladda nytt i kylarna, sträcka sig efter glas från en ställning som konstruerats av någon som är två meter lång!, (jag är 1.67)  -  nu när jag bara jobbar en dag i veckan, och dessutom är det den dagen då det är "MEST" att göra (lördag) så känner jag mig helt mörbultad när arbetspasset är över! Jag funderar över hur man kan motverka detta och den enda lösningen jag kommer på är  om man börjar jobba heltid igen, eller förståss slutar helt. Att sluta helt vore nog det bästa, men jag gillar stämningen, stammisarna, arbetskamraterna och "tempot".

Nu ska jag leta igenom kylskåpet efter matrester till middag.........det finns en hel del små fat med både det ena och det andra - "mums".

Dagens :((((
-familjen har åkt
-regnet som "bara öser ner"

Dagens :))))
-Shirin är kvar här hemma.......





Kommentarer
Postat av: shiirii

och om du känner mig rätt kommer jag även att fastna.

2008-08-18 @ 14:40:16
URL: http://shiirii.blogg.se/
Postat av: shiirii

Sålänge du dricker, så kommer jag aldrig lämna dig ifred.

2008-08-19 @ 21:47:46
URL: http://shiirii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0