080808 är det idag!

och det får vi levande aldrig uppleva igen sägs det. So what? - ok milleniumskiftet.... där hängde jag på, tyckte det var stort, men man kan väl festa ändå fast man inte behöver förankra det med datum, känns lite som att "halloween" nu är något att fira i Sverige - kommersiellt dravel, tycker jag.

Snart prackar dom väl på oss "Thanksgiving" också - men det tycker jag är något som man borde fira - även i Sverige - det är en helg då familjer reser från när och fjärran för att vara tillsammans och "Tacka" varandra, eller livet. Man är hemma då - och inte ute på en gemensam samlingsplats och VISAR upp sig - det skulle passa mig och säkert de flesta!

080808 på stureplan, fast visst finns det en kundkrets - de som arrangerar jippot har jag inget emot - de är kreativa - i "pengarnas" tecken... inget fel i det. Önskar bara att det var JAG som hade kunnat komma på "osthyveln" .... men det gjorde jag inte - och det är ok - jag gillar mitt "läge" - gillar är väl att ta i - menade något i stil med "gilla läget", men det blev inte samma andemening när man sa det som jag gjorde, hur som helst, ni förstår "precis" vad jag menar.

OK..... inte mycket pengar har jag - inte olikt de flesta, men jag har två vackra, underbara barn, som håller mig levande och "på tårna" alla dygnets timmar - det är jag glad för, MYCKET glad!! och inga pengar kan ersätta dom - no way!

080808 - ja jag är en nollåtta - även när jag sitter hemma! ....iofs kul att dom anordnar ngt för dom som "inte har ett liv"! Läste ett inlägg på någon blogg idag (möjligtvis Puma's - hon är ganska klok den tjejen och jag gillar hennes blogg) eller var det i tidningen?.... gillar tidningar också he he.....Puma eller artikeln sa:  att alla pengar som går åt till att fixa denna 08 fest på Stureplan borde ges till dom hemlösa, sjuka etc istället, och jag kan BARA hålla med.

Köper de hemlösas tidning varje månad - men nu har dom sommar uppehåll - och stackarna fått sälja samma tidning i över två månader - som Ni förstår går ju de "inge bra" - men försäljarna uppskattar verkligen när man stannar upp och pratar med dom - tror dom uppskattar det mera än att man köper tidningen  - hur mycket får dom per ex - någon som vet?
Förstått i alla fall att 20 kr är vad dom behöver för natthärbärget  "tak över huvudet för natten"- det har vi väl alla råd med?
Vill du inte ha tidningen - så ge 20 spänn ändå!

Nu bli detta inlägg längre än vad jag tänkt mig... men måste bara berätta. När jag hade Café på Västerlånggatan i Gamla Stan - så satt det ibland en ganska gammal gubbe utan för på marken, framåt kvällkvisten........jag hade ingen lust att kasta bort honom. En dag blev det några smörgåsar över, så jag tänkte genast på honom - tog dom med mig i en påse och skulle ge honom - då sa han - jo jag é hungrig - men mest av allt vill jag ha "tak över huvudet" ikväll.... och det kostar 20 spänn ... han fick påsen med smörgåsarna... och så sprang jag in och hämtade en tjuga.

Alla har inte råd med en 20 - och då menar jag att när "samma kille" sitter på samma plats - dag efter dag - om man ger honom en 20 varje dag - och sedan ger annat på annat håll - det går ju inte ihop. På tisdagarna sjunger en kille i t-banan - rådmansgatan - (just börjat jobba i det området!) han har en sådan otrolig röst - jag ryser varje tisdag när jag går förbi.... men jag inte gett honom ngt - lite skadad efter alla år i Gamla Stan då det alltid fanns "spelare/musikanter" där alla dygnets timmar. Man kan INTE ge alltid - fasan är väl att visst vill man ge - men var skulle man hamna då - själv har jag tre barn som jag försörjer i andra länder - sedan har jag mina egna barn (dom är definitivt inte billga) hur mycket har man råd med innan man själv sjunker? Jag har en hyra också - hoppas detta inlägg inte skapar en "folkstorm"!

Jag hade ett ärende till Gamla Stan idag på eftermiddagen - men bestämde mig för att inte gå dit..... jag hatar nämnligen att bli nerstänkt med vatten.....jag hatar det till sån grad att jag faktiskt har boxat till en tjej i skolan en gång i tiden, när hon stänkte ner mig, så hon däckade!... mitt i solar-plexus tog slaget - med en "upper cut"....hon segnade ner - då blev jag orolig... men det gick bra! Vi var vänner även efteråt....men det tog några dagar......

Ska INTE kolla om stureplan - men det skulle vara intressant att se hur 7000 personer  (totala deltagrae Nord och Syd lagen)-...med vattenpistoler - som inte får skjuta på ngn som inte har vattenpistol - dessutom inte skjuta på Stortorget, för där finns vattenreservoaren.... ha ha... och inte hade dom lov till detta från polisen, så sent som igår kväll. Lite vatten är harmlöst - men jag hoppas verkligen att ingen som inte ville vara med - blev "tvingad" att vara med.... jag hukar mig här hemma. :)

Nu ska jag sluta "babbla" och plocka ur tvätten till torktumlaren - i tvätten finns Wanda's lakan - hon kommer hem från L.A. imorgon, och ska ha "rena lakan" - eller hur? När lakanen är torra ska jag till Shirre's lägenhet och hjälpa henne lite...inför Wanda's hemkomst. Ska ta med mig GOS också - James asså - för jag jobbar långpanna imorgon - så då ska hunden få vara hos Shirre.

Imorgon ska jag till frissan 09.45 - och sedan skynda till jobbet - hoppas det inte regnar för jag "betalar" för att få håret plattat!... he he... det brukar hålla i sig rätt länge ändå - Ilona är jätte duktig - använder de perfekta produkterna - men..........................hon är också GRAVID - alla verkar vara det nuförtiden - så hon försvinner sakteliga redan nu - jobbar halvtid - barnet föds i början på oktober.... så det kan bli mitt sista besök på salongen... med henne!

Oj glömde berätta - imorgon kommer Shirre's kusin och ska bo hos mig till 17 augusti....... måste köpa "frulle" till han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0